fail to plan is plan to fail

bersusah dahulu bersenang kemudian......

Thursday, May 20, 2010

keistimewaan ahli ecosway..



eCosway merupakan perniagaan francais yang dikategorikan sebagai perniagaan sendiri,iaitu kita sebagai francaisi. Perniagaan ini memerlukan modal yang banyak antara RM200ribu hingga RM3juta sebagai modal permulaan. Namun tidak semua mampu untuk mengeluarkan modal sebanyak itu untuk perniagaan cosway ini.

Perniagaan francais sememangnya mendatangkan keuntungan yang besar. Kita sendiri dapat maklum pelbagai perniagaan francais di
Malaysia yang dapat menembusi pasaran dan merupakan perniagaan yang berjaya. Dengan menjadi ahli ecosway anda dengan mudahnya dapat peluang untuk memohon untuk membuka stokis anda sendiri.


eCosway telah membuka peluang projek francais tanpa modal kepada semua rakyat
Malaysia dengan penubuhan stokis-stokis baru diseluruh Malaysia. Jika anda berminat anda tidak perlu risau kerana cosway merupakan salah satu syarikat di bawah Berjaya Berhad. Peluang keemasan inii perlu direbut segera kerana ecosway sedang menganggar target untuk memenuhi kuata Bumiputera. Projek fasa pertama telah pun bermula pada tahun 2008 dan fasa ke2 pada April 2009. Segala kelengkapan kedai serta stok adalah tanggungan dari pihak ecosway. Setiap stokis yang dibuka mestilah dalam jarak 1km dari stokis yang lain.

Kemudahan yang disediakan seperti:-
1) sewa bulanan percuma
2) renovasi keseluruhan percuma
3) infrastruktur percuma (tv plasma,komputer,cctv,DVD player, condition, mesin swap kad kredit, dan semua kelengkapan kedai.)
4) bil2 percuma
5) promosi syarikat percuma
6) stok bernilai RM300ribu hingga RM500ribu ditanggung.

PENDAPATAN STOKIS

Pendapatan 1
pendapatan dari plan ecosway ini adalah komisen 10% (5% jika kedai dihypermarket kerana sewa bulanan tinggi dan akan memperolehi keuntungan yang tinggi) dari keseluruhan jualan bulanan di kedai tersebut...jadi sesiapa yang membuka sales centres mereka sendiri maka automatik 10% darpada sales produk akan dapat ...contoh sebulan kedai dapat RM100,000 x 10% maka pendapatan bersih adalah RM10 000. tak perlu bayar sewa kedai, bil-bil serta renovation lengkap, sebab semua t cosway yang tanggung.

Pendapatan ke2
Dari network income contohnya ahli yang mendaftar dibawah stokis kita, kalau mereka nak beli barang secara diskaun dan mendapat kupon penebusan mestilah perlu menjadi ahli supaya dapat semua kelebihan tersebt. Jika kedai kita dah buka nanti setiap keahlian dan pembelian melalui orang bawah pun kita masih menikmati komisyen tersebut. Begitu juga dengan mereka yang memohon untuk membuka stokis melalui anda, jika permohonan mereka berjaya, anda akan mendapat komisyen.(Branch override)

Pendapatan ke3
Melalui Pendaftaran Umobile
sekarang ni Umobile merupakan salah satu anak syarikat Berjaya Berhad. Sesiapa yang menjadi ahli eCosway automatik akan menggunakan talian uMobile 018 secara percuma ke no 018 yg lain. Mereka akan melebarkan rangkaian mereka di seluruh
Malaysia dan masih lagi dalam proses untuk sampai ke Sabah dan Sarawak. Setiap kali kita bawa masuk ahli daftar untuk eCosway u Mobile dan stois pun akn proses. Setiap kali proses pendaftaran akan dapat komisyen RM60/100.

Pendapatan ke4
Sales target Achievement. INi kalau kita mencapai sasaran sales untuk bulanan maka akan dapat bonus ini dan jika x dapat sasaran pun x menjadi masalah,cuma kita tak dapat bons je la bagi bulan tersebut..

Pendapatan ke5
Melalui pemprosesan keahlian eCosway,setiap stokis layak untuk dapat 4% dari nilai pendaftaran tersebut jika ahli menggunakan cash 2% jika ahli menggunakan kad kredit.



Pendapatan ke6
Pendaftaran eCosway AmBank Kredit kad serta Debit kad. Setiap pendaftaran akan diberikan proses RM50 untuk proses. Jika layak atau tidak itu adalah kuasa bank yang terlibat. Jadi kita usul sahaja permohonan tersebut automatik kita akan dapat komisyen dari proses borang tersebut. Bukannya dah approve baru kita dapat komisyen. Setiap kali ahli menggunakan kad kredit, setiap kali swap...kita akan dapat eV iaitu dalam bentuk bonus dan duit..so jika ramai downline kita yang guna kad kredit,banyak la eV yang kita dapat.

Pendapatan ke7
Melalui jualan manual melalui katalog kepada kawan-kawan, saudara mara serta jiran-jiran.


No comments:

Post a Comment